Site Info


I made this widget at MyFlashFetish.com.

Isnin, 20 April 2009

PASAL APA? Vs SARAPAN PAGI




Alhamdulillah tamat sudah exam…untuk 1 paper je, pasal apa kita kata 1 paper je??..sebab ada 2 paper lagi..:) itulah kata-kata siulan penuh kinayah dari sahabat ana, siapa?? Nak tahu..emm itulah kata-kata gadis melayu terakhir…terakhir?? Ya atau tidak..pelik tapi benar ye..emm dialah sahabat dialah teman.. Nur athirah, lang ana la tu..emm musykilah betul...tika dirimu membaca artikel ini sila beri komen di bawah ye.. kerana sahabat yang lain ingin mengetahui, pasal apa kita kata pelik??pasal apa kita kata musykilah??...sebab apa??:)..


Kita tinggalkan tajuk pasal apa? Kita masuk kepada tajuk menu sarapan pagi..Mungkin terasa hilang kepenatan selepas menjamu dengan hidangan yang penuh dengan nikmat bahasa disajikan dengan menu arabiah berlaukan lisaniah, kalau digabungkan teorinya terciptalah subjek bahasa arab lisan..terasa kenyang yang teramat sangat, itulah sarapan kami jabatan arab modul bahasa yang memulakan sarapan imtihan dengan penuh selera. Semoga makanan yang telah dihadam akan membuahkan hasil yang menakjubkan..:)


Aiwah…. apapun sahabat sekalian berjuanglah dengan penuh semangat untuk peperiksaan yang akan datang, lebarkan sayap kekuatan agar segala ilmu dapat memberi manfaat yang terbaik di jalan Allah, Kejayaan hakiki dalam menuntut ilmu adalah keberkatan dari pemilik ilmu tersebut. Bukti keberkatan itu adalah apabila seseorang itu berjaya mempraktikkannya dalam kehidupan seharian. Oleh yang demikian terhasillah ilmu itu sebagai nur,pembimbing manusia menemui jalan kebenaran. Manakala natijah bertulis hanyalah penilaian kecil yang tidak harus diperkecil.Justeru,jadilah penuntut ilmu yang cemerlang lagi terbaik dari segenap aspek!..

Madah yang seterusnya adalah subjek Kritikan sastera arab, sifu kami Ustaz Mad Nor Abdullah, nantikan kemunculan episode yang akan datang, insyallah..:)

Chayok2!!!...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan